دنیای بی انتهای اتوموبیل

همه چیز در مورد ماشینها

دنیای بی انتهای اتوموبیل

همه چیز در مورد ماشینها

تاریخچه اتومبیل های بنزینی

آنچه بعنوان اتومبیل در اختیار ماست حاصل تجربه های گوناگون و تلاشهای مدام افراد بسیاری است که کار خود را ابتدا از گاری شروع و امروزه به اتومبیلهای پیشرفته امروزی رسیده اند .
اتومبیل به شکل امروزی را شخص بخصوصی اختراع نکرده است بلکه این وسیله به تدریج تکامل یافته و بشکل امروزی در امده است .اتومبیلهای اولیه شبیه درشکه بوده و با نیروی بخار بحرکت در می آمدند .این نوع خودروها دو چرخ در عقب و یک چرخ در جلو داشتند .اتومبیل پس از اختراع ابتدا بعنوان یک وسیله ساده در اختیار اشراف قرار داشت شروع صنایع اتومبیل با اختراع موتور احتراق داخلی در سال 1860 بوسیله یک نفر بلژیکی به نام اتی ین لنوایر (Etienne Lenoir) آغاز گردید و سپس تغییرات جهشی و سریعی را طی نمود .
در بین سالهای 1860 و 1870 در اروپا تجارب مختلفی بوسیله چند تن از مهندسین تحقق یافت یکی از این تجربه ها ساختن یک موتور چهار سیلندر و نصب آن بر روی یک گاری کوچک بود که توسط شخصی بنام زیگفرید مارکوس در سال 1874 در شهر وین انجام گرفت موتور این وسیله نقلیه از نوع بخاری بود و عمل احتراق مخلوط هوا و گاز زغال سنگ در داخل سیلندر به وسیله جرقه زنی انجام میگرفت نمونه بارز و عملی ساخت موتور احتراق داخلی در سال 1876 به وسیله یک نفر آلمانی به نام نیکولاس اتو با موفقیت انجام شد . در این عصر قهرمانان صنعت از جمله کات لیک دایملر و کارل بنز مستقل از هم کار میکردند ولی جهت فعالیتشان یکی بود کوشش بسیاری در جهت تحول این صنعت انجام دادند . از جمله این فعالیتها میتوان به بهره گیری از الکتریسیته برای جرقه خودرو توسط بنز اشاره کرد .
گرچه صنعت اتومبیل در آلمان متولد شد ولی در فرانسه رشد نمود و در انگلیس و آمریکا پیگیری بیشتری نسبت به آن بعمل آمد . اولین اتومبیل موفق آمریکایی Duryea نام داشت که در سال 1893 به کار افتاد .
درسال 1903 تعداد خودروهای ساخته شده در جهان به 62000 دستگاه رسید که نیمی از آن متعلق به کشور فرانسه بود . در سال 1906 بهترین و بی صدا ترین اتومبیل که 7 لیتر حجم داشت در فرانسه با نام سیلور گاست (Silver Ghast) ساخته شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد