دنیای بی انتهای اتوموبیل

همه چیز در مورد ماشینها

دنیای بی انتهای اتوموبیل

همه چیز در مورد ماشینها

نیسان مورانو



طراحی : نکته ای که کارشناسان بسیاری روی اون نظر دادند طراحی سدان مانند این محصول است که شباهت چندانی با دیگر SUV ها ندارد در طراحی این خودرو بیش تر دقت شده روی کارآیی بهتر خودرو کار شود و همانند یک سدان اسپورت عمل کند تا یک SUV ، خط های شکسته روی بدنه ، آیرودینامیک بسیار عالی همه نماد قدرت این محصول نیسان هستند .نکته قابل توجه دیگر در مورد نیسان مورانو گیربکس متغیر continuously variable transmission" (CVT) " می باشد که در نوع خودش بی نظیره و در این مطلب مجال پرداختن به اون نیست . 

نیسان مورانو بر اساس پلت فرم FF-L نیسان که پیش تر در تولید ماکسیما و نسل سوم آلتیما مورد استفاده قرار گرفته شده بود  طراحی شده . نیسان مورانو همچنین تنها crossover نیسان در بازار های آمریکا می باشد که توانسته رکورد فروش pathfinder نیسان را نیز در بازار آمریکا بشکند . 

کمپانی خودروسازی نیسان پس از ورشکستگی کار خود را با تولید مدل 2008 نیسان مورانو دوباره از سر گرفته و با مدیریت و تشکیلات جدید چشم به بازار های جدید و رقابت با خودرو سازان مطرح جهان دوخته . نسل اول نیسان مورانو برای اولین بار در دسامبر سال 2002 به بازار های اروپا معرفی شد و تا کنون توانسته موفقیت های  بسیاری رو به خودش اختصاص بده این محبوبیت از اونجایی هست که تا کنون 20 هزار دستگاه از این خودرو در آمریکا به فروش رسیده ، این محصول نیسان برای اولین باردر سال 2003 نامزد دریافت بهترین خودروی شاسی بلند آمریکا بوده .

این خودرو در نیسان آمریکا طراحی شده و از pathfinder  نیسان کمی بزرگ تره.

نام مورانو بر اساس نام جزایری در کنار ونیز بر روی این خودرو گذاشته شده  البته بیش تر به نظر کارشناسان نام این خودرو از شیشه مورانو گرفته شده که نشان دهنده کار هنرمندانه و زیبایی در طراحی این SUV است .

 

 

مشخصات فنی :این محصول در سه مدل S – SE – SL موجود می باشد که همه از موتور VQ35 V6-با حجم 3.5 لیتر و با قدرت 245 اسب بخار که موتور مشترک با نیسان 350Z می باشد بهره می برند .

در نیسان مورانو از سیتم 4WD بهره گیری شده ، هر 4 چرخ خودرو سیستم تعلیق مستقل دارند که ترکیب این دو نکته نوید سیستم تعلیق قدرتمنی از این خودرو را می دهند . 

آپشن هایی نظیر دوربین عقب برای کمک به راننده برای کنترل بیش تر و همچنین آینه عقب ، کلکسیون انواع حالت های ایربگ در خودرو  اون رو نسبت به خودرو های همکلاسش متفاوت نشون می دن .

ترمز نیسان مورانو به همراه ABS ( ترمز ضد قفل ) و EBD ( سیستم الکترونیکی تقسیم ترمز بین 4 چرخ  برای پایداری ) فاکتور های امنیتی فنی این خودرو رو تکمیل کرده اند و از لحاظ پایداری و تعلیق خودرو شکی نیست که از برترین تکنولوژی روز و بهترین کیفیت با کارآیی مناسب در مورانو استفاده شده است .

 

مشخصات فنی و رفاهی سه مدل نیسان مورانو به شرح زیر می باشند :

 

ß      نیسان مورانو مدل S :

·          موتور V6 3.5 لیتری با توان تولید 245 اسب بخار قدرت

·          گیربکس متغیر (CVT )

·          رینگ آلومینیومی 18"

·           کنترل اتوماتیک دمای اتاق (ATC)

·          کامپیوتر اطلاعاتی با نمایشگر 7 اینچی

·          قفل مرکزی – 4 شیشه برقی

 

ß      نیسان مورانو مدل  SL :

مشخصات مدل S + موارد زیر :

·          صندلی هوشنمند راننده ( گرم کن ، قابلیت تنظیم ارتفاع )

·          شفافیت اتوماتیک شیشه عقب به همراه آینه برقی عقب

·          مه شکن

·          روشن و خاموش شدن چراغ های خودرو به صورت اتوماتیک

·          مانیتور مشاهده عقب خودرو

 

ß      نیسان مورانو مدل  SE :

مشخصات مدل S + SL + موارد زیر :

·          AWD ( همه ی چرخ ها متحرک )

·          رینگ اسپورت 18"

·          رنگ نقره ای تیره سپر عقب

·          گیربکس 6 دنده متغیر

·          سیستم تعلیق بهسازی شده ی Sport

·          چراغ های جلو HID bi-xenon

 

 قیمت :نیسان مورانو از سال 2003 (اولین سال عرضه) تا سال 2007 نوسان قیمتی از 23 هزار دلار تا 31 هزار دلار داشته و هم اکنون نیز مدل SE ( فول آپشن) این خودرو با قیمتی حدود 32 هزار دلار به بازار عرضه می شود که با این اوصاف در صورتی که عادلانه به بازار عرضه شود باید قیمتی زیر 50 میلیون داشته باشد اما به نظر می رسد برای بی رقیب نماندن این محصول شرایط این گونه پیش نرود ، بهتر است منتظر بمانیم .


عکس :و تعدادی عکس از این ماشین که برای دیدن اندازه بزرگ باید روشون کلیک کنید.

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر


سلام دوست عزیز وبلاگتان را مشاهده کردم ومطالب درخور توجهی داشتید.
چنانچه تمایل به تبادل لینک با سایت ما دارید به آدرس زیر مراجعه کنید و طبق راهنمایی داخل صفحه بعد از درج لینک ما در سایت لینک خود را ثبت کنید:
http://www.farsidl.com/page.php?6
(صفحه تبادل لینک)
با تشکر تیم مدیریت سیستم های آنلاین شرکت جاوید گشت ایرانیان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد