شرکت Bugatti آقای Ernest Fridrich
با اتومبیلهای بوگاتی در مسابقات شرکت کرد و در سال 1911 در مسابقه Grand
Prix بمقام قهرمانی رسید. در سال 1913 بوگاتی یک اتومبیل با موتور 5000CC
که هر سیلندر آن دارای 3 سوپاپ-2 ورودی 1 خروجی-بود تولید کرد.با وجود
اینکه از این اتومبیل فقط 3 نمونه ساخته شد اما همین طرح راهگشای ساخت
موتورهای سه سوپاپ نوع 30 و 37 در دهه 1920گردید.
یکی دیگر
از تولیدات کمپانی مدل 13 بود که تا جنگ جهانی اول تولید آن تدامه داشت.در
جنگ تلاشهای آقای بوگاتی به تولیدات نظامی متمایل شد.وی سالهای جنگ را در
پاریس به طراحی موتور هواپیما سپری کرد.از جمله کارهای او طی این دوران یک
موتور 16 سیلندر 500hp بود که توسط کارخانه Duesenbetg Motors ساخته شد.پس
از جنگ جهانی اول شهر Molsheim که کارخانه در آن قرار داشت ضمیمه خاک
فرانسه گردید.
پس از جنگ آقای بوگاتی به کمپانی خود بازگشته
و تولید مدل 13 را از سر گرفت.جانشین این مدل مدلی 16 سوپاپه بود که پس از
برنده شدن Friderich در مسابقات Grand Prix سال 1921 در Brescia شهری در
شمال فزانسه این مدل Brescia نام گرفت.این اتومبیل موفقیت زود هنگامی به
دست آورد و تا سال 1926 دوهزار دستگاه از آن ساخته شد.در کشورهای دیگر نیز
تعداد زیادی اتومبیل تحت امتیاز بوگاتی تولید شد. بوگاتی در سال 1922 با
مدل 8 سیلند و 2000cc به نام 30 در بازار فروش اتومبیل موفقیت چشم گیری
بدست آورد.
در همان سال مدل 35 ساخته شد.اما بعلت عدم توانایی های لازم برای شرکت در مسابقات این اتومبیل به افراد غیر حرفه ای فروخته شد.
(بوگاتی ویرون)
در فاصله بین 2 جنگ جهانی مدل 30 موفق ترین اتومبیل مسابقه ای بوگاتی بود و تا سال 1926 موفق به پیروزی در 12 مسابقه شد.
مدل
37 با موتوری 1500cc برای افرادی ساخته شد که توانایی خرید مدل 35 را
نداشتند.بعد از آن مدل 40 با بازدهی مناسب و قیمتی قابل قبول که بسیاری از
مردم توانایی خرید را داشتند به بازار عرضه شد.
از سال 1913
بوگاتی رویای ساخت اتومبیلی را در سر میپروراند که با آن بتواند دنیا را
تسخیر کند.رویای او در سال 1926 با مدل Royale 41 به حقیقت پیوست. این مدل
با موتوری 15000cc و قدرتی معادل 300hp بسیار مهیج بود ولی فقط 6 نمونه
از آن ساخته شد که تنها 3 دستگاه از آن فروخته شد و بقیه نزد خانواده
بوگاتی باقی ماند.
بوگاتی بعدها به علت مشکلات مال ناچار به
مهاجرت به پاریس شد و در آنجا به طراحی هواپیما و کشتی پرداخت.ولی پسرش
Jean در کارخانه واقع در Molsheim باقی مانده و راه پدر را ادامه داد.او
در ابتدای ورود خود به کارخانه مدل 57 دارای موتور8 سیلندر 3300CC را
تولید و در سال 1934 به بازار عرضه کرد.در سال 1939 تعداد 683 دستگاه از
این اتومبیل ساخته شد.
متاسفانه Jean در آگوست 1939 دقیقا قبل از جنگ جهانی دوم هنگام آزمایش یک اتومبیل مسابقه ای در گذشت
پس
از آن کارخانه Molsheim بار دیگر مشغول ساخت وسایل نقلیه جنگی شد.آقای
بوگاتی به Bordeaux منتقل و مشغول فعالیت بر روی چند پروژه شد.با کمک پسر
کوچکترش Roland مدل 73 با موتور 1500cc را ساخت.اگر چه تا زمان مرگش در
آگوست سال 1947 فقط تعداد اندکی از این اتومبیل تولید شد.در سال 1951 یک
مدل تجدید نظر شده به نام 57 در کارخانه Molsheim تحت مدیریت Pierre Marco
ساخته شد.پس از این تاریخ تلاشها برای نگهداشتن کارخانه با شکست مواجه شد
و در سال 1963 Hispano-suiza کارخانه را خریداری نمود.کمپانی Bugatti
بعدها جذب S.N.E.C.M.A -یک کارخانه هواپیما سازی فرانسه- شده و کارخانه
Molsheim به تولیدات قطعات هواپیما پرداخت.
برای زنده نگه
داشتن یاد و نام Bugatti گروهی از تجار اروپایی در سال 1987 نام Bugatti
را خریداری کردند.کمپانی جدید بوگاتی در شهر Campogalliano ایتالیا تاسیس
و در اوایل دهه 1990 اتومبیل فوق سریع Quad Turbo V12 با سرعت 322 کیلومتر
در ساعت و موتوری 3500cc با قدرت 550hp را تولید کرد.