دنیای بی انتهای اتوموبیل

همه چیز در مورد ماشینها

دنیای بی انتهای اتوموبیل

همه چیز در مورد ماشینها

مرسدس بنز SLS

مشخصات فنی :

SLS AMG که نام این سوپراسپرت جدید است بر مبنای مدل کلاسیک قبلی طراحی شده و به همین دلیل یک خودروی retro محسوب می شود. شاید در وهله ی اول طراحی این خودرو را نپسندید . به نظر من هم طرح کلی بیشتر شبیه رندرینگ هایی که مجلات برای شکل یک خودروی جدید می کشند در آمده . اما باید توجه داشت که طراحان باید گوشه چشمی نیز به آن مدل افسانه ای می داشتند و به همین دلیل نباید توقع داشت که با یک طراحی کاملا مدرن و جدید - نظیر آن چه در محصولات کنونی مرسدس شاهد آن هستیم - روبرو شویم .

چراغ افقی جلو و کشیدگی شان بر روی کاپوت علاوه بر ایجاد همان حس نوستالژی که با دیدن گالوینگ 1958 به انسان دست می دهد ; توانسته ویژگی های یک خودروی مدرن را نیز به نمایش بگذارد . اما اگر کمی دقت کنید نمادهای کنونی طراحی مرسدس را در این خودرو هم می بینید :  جلوپنجره ی افقی که هیچ گونه شیبی ندارد ; لبه های پهن جلوپنجره ( نوار داخل جلوپنجره ) و نشان بزرگ مرسدس . 

بر روی بدنه شاهد قوس ها و فرو رفتگی های یک سوپر اسپرت کلاسیک هستیم . چیزی که در بیشتر اسکچ ها نیز برای کلاسیک نشان دادن یک خودرو به کار می رود . جذاب ترین بخش نمای جانبی هواکشی است که به سمت عقب امتداد می یابد . این هواکش نه تنها به جنبه ی کلاسیکی خودرو تاکید می کند بلکه با طراحی مدرن نیز سازگار است .

فرم کلی اتاق رو به عقب است و طول کاپوت بسیار زیاد است . این مورد سبب شده تا صندوق عقب کوتاه شود و طراحی اش حساسیت بیشتری را بطلبد . اگرچه فرم چراغ ها با طرح خودرو هماهنگی خوبی دارد ولی رنگ آمیزی آن و محل قرارگیری لنزها عقب SLS را بیشتر شبیه به E کلاس واگن کرده است !! حالت صندوق عقب ; شیشه های کوچک و اگزوزهای دوبل نیز موجب شده اند تا SLS شباهت هایی با محصولات پورشه پیدا کند .

در کل طراحی این خودروی قرمز رنگ که آقای دیتر زچه - مدیر عامل مرسدس - حاضر شده اند با آن عکس یادگاری بگیرند زیبا و متناسب است . اگرچه طرح این خودرو کاملا بی نقص نیست و انتقاداتی بر آن وارد است اما مجموعه ی کار جذاب و مناسب درآمده و باید گفت که طرح SLS به خوبی خاطرات SL300 را زنده می کند ; خصوصا با درهای گالوینگش .

در ساخت شاسی و پروفیل بدنه ی SLS به میزان گسترده ای از آلومینیوم استفاده شده به طوریکه درصد استفاده از این فلز به 96 می رسد و تنها 4 درصد شاسی فضایی  از فولاد ساخته شده . بدین ترتیب وزن این سوپراسپرت تنها 1620 کیلوگرم است .

موتور در نظر گرفته شده برای SLS ساخت AMG است و 3/6 لیتر حجم دارد . حداکثر قدرت این موتور V8 برابر 571 اسب بخار و بیشینه ی گشتاور برابر 650 نیوتون متر است . با نصب گیربکس هفت سرعته ی دوکلاچه که می توان حالت های مختلفی را برای آن انتخاب نمود ; شتاب صفر تا صد کیلومتر SLS تنها 8/3 ثانیه است و حداکثر سرعت نیز به 317 کیلومتر بر ساعت محدود شده است .

میزان مصرف سوخت این سوپراسپرت کلاسیک تنها 2/13 لیتر در هر صد کیلومتر است .

قیمت 259 هزار دلاری این خودرو ( 177310 یورو ) مطمئنا هر کسی را قادر به خرید آن نخواهد کرد


عکس :






 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد