فرم
کلی اتاق رو به عقب است و طول کاپوت بسیار زیاد است . این مورد سبب شده تا
صندوق عقب کوتاه شود و طراحی اش حساسیت بیشتری را بطلبد . اگرچه فرم چراغ
ها با طرح خودرو هماهنگی خوبی دارد ولی رنگ آمیزی آن و محل قرارگیری لنزها
عقب SLS را بیشتر شبیه به E کلاس واگن کرده است !! حالت صندوق عقب ; شیشه های کوچک و اگزوزهای دوبل نیز موجب شده اند تا SLS شباهت هایی با محصولات پورشه پیدا کند .
در
کل طراحی این خودروی قرمز رنگ که آقای دیتر زچه - مدیر عامل مرسدس - حاضر
شده اند با آن عکس یادگاری بگیرند زیبا و متناسب است . اگرچه طرح این
خودرو کاملا بی نقص نیست و انتقاداتی بر آن وارد است اما مجموعه ی کار
جذاب و مناسب درآمده و باید گفت که طرح SLS به خوبی خاطرات SL300 را زنده می کند ; خصوصا با درهای گالوینگش .
در ساخت شاسی و پروفیل بدنه ی SLS
به میزان گسترده ای از آلومینیوم استفاده شده به طوریکه درصد استفاده از
این فلز به 96 می رسد و تنها 4 درصد شاسی فضایی از فولاد ساخته شده .
بدین ترتیب وزن این سوپراسپرت تنها 1620 کیلوگرم است .
موتور در نظر گرفته شده برای SLS ساخت AMG است و 3/6 لیتر حجم دارد . حداکثر قدرت این موتور V8
برابر 571 اسب بخار و بیشینه ی گشتاور برابر 650 نیوتون متر است . با نصب
گیربکس هفت سرعته ی دوکلاچه که می توان حالت های مختلفی را برای آن انتخاب
نمود ; شتاب صفر تا صد کیلومتر SLS تنها 8/3 ثانیه است و حداکثر سرعت نیز به 317 کیلومتر بر ساعت محدود شده است .
میزان مصرف سوخت این سوپراسپرت کلاسیک تنها 2/13 لیتر در هر صد کیلومتر است .
قیمت 259 هزار دلاری این خودرو ( 177310 یورو ) مطمئنا هر کسی را قادر به خرید آن نخواهد کرد